Translate

donderdag 21 april 2016

Verhalenboom Atelier één op twaalf

Tijdens de beurs in Ulft en Rijswijk afgelopen maand was er op de stand van Atelier één op twaalf een sprookjesboom te zien. Hier was ook een prijsvraag aan verbonden.
Met het oog op dat ik erg van sprookjes en fantasieverhalen houdt, moest ik natuurlijk dit niet aan mij voorbij laten gaan en met de wedstrijd mee doen.

Op de sluitingsdag kwam ik na het werk thuis en kon op dat moment nergens het wedstrijdformulier meer vinden, welke ik overigens al zo goed als vol had staan. Tijdens de beurs had in namelijk een foto van de boom gemaakt en deze zat ik bijna dagelijks te bekijken om de enkele ontbrekende verhalen nog toe te kunnen voegen.

Uiteindelijk heb ik gewoon via de mail het verstuurd, maar door het typewerk kwam mijn uitslag 7 minuten te laat binnen bij Atelier één op twaalf, waardoor ik, ondanks mijn 13 goede antwoorden niet meer in aanmerking kwam voor de prijs. Helaas, maar de 2 prijswinnaars gun ik van harte het mooie bouwpakket, welke ik denk ik later dit jaar toch wel ga aanschaffen......

                                                                                                 
 
In de boom zitten 13 sprookjes, 1 kinderliedje en 1 gezegde.
De oplossing was:

(Van boven naar beneden en van links naar rechts)

1.    Hans en grietje              gebroeders  Grimm

2.    Het meisje met de zwavelstokjes    Hans Anderson

3.    Roodkapje                      Moeder de gans Charles Perrault / Grimm

4.    Alice in Wonderland         Lewis Carroll=C.L.Dodgon

5.    Goudlokje en de drie beren       Gerda Muller

6.    Bij  uit de serie Fitz en de nar Robin Hobb

7.    Waterschapsheuvel     Richard Adams

8.    De nieuwe kleren van de keizer        Hans Anderson

9.    Repelsteeltje                   gebroeders  Grimm

10.  Aragorn  en Legolas     in de ban van de ring   Tolkien

11.  Prinses en de kikkerkoning       gebroeders  Grimm

12.  Sneeuwitje                      gebroeders  Grimm

13.  Gelaarsde kat           Moeder de gans Charles Perrault over de markies van Carabas

14.  Paarlen voor de zwijnen gooien      gezegde

15.  Ik zag twee beren broodje smeren             kinderliedje

 ----- Een hele leuke wedstrijd ----


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten